Gandeste Pozitiv ... Fii Informat: Gripa – Cauzele subtile ale imbolnavirii

Vizualizari

Etichete !

joi, 24 martie 2016

Gripa – Cauzele subtile ale imbolnavirii


Unknown








Gripa defineste o stare cauzata de un virus care produce febra, frisoane, dureri de cap, dureri musculare, stranut, dificultate respiratorie etc.



Gripa imi poate afecta corpul mai puternic decat o raceala si ma obliga sa stau in pat pentru o perioada.
Fiind o boala infectioasa, gripa este legata de furie, este un semn ca nimic nu mai functioneaza cum trebuie!
E momentul sa ma intreb pe cine sau pe ce anume sunt furios?
Simptomele cele mai frecvente indica mai mult ceea ce traiesc in prezent: febra este legata de furie, stranutul de critici, de faptul de a vrea sa scap de cineva sau de ceva etc.
Adeseori este vorba despre o situatie conflictuala pe plan familial: s-a spus ceva sau a exista o situatie pe care „nu o pot inghiti” deoarece au fost depasite anumite reguli sau limite. A existat o cearta in care aveam impresia ca spatiul meu vital a fost violat sau ca riscam sa pierd pe cineva sau ceva, care imi apartinea.
Influenta anumitor persoane din anturajul meu ma pot face sa ma indoiesc de judecata mea sau de capacitatea mea de a indeplini anumite sarcini.
Daca este vorba despre membrii familiei, este cu atat mai greu pentru mine, deoarece toata viata mi-am construit propria personalitate, detasandu-ma de familie. Deoarece vreau tot timpul sa obtin aprecierea lor (mai ales a parintilor mei), pot deveni confuz fata de cine sunt cu adevarat si ce alegeri am de facut. Am impresia ca sistemul meu de aparare a disparut. Ma deranjeaza o persoana care reprezinta un fel de autoritate pentru mine.
Multe cazuri de gripa sunt atribuite credintelor inradacinate in societate si fricilor. De exemplu: „Mi-a fost atat de frig astazi! Sigur o sa ma imbolnavesc de gripa!”
Trebuie sa ma intreb de ce am gripa? Oare am nevoie de odihna sau de o pauza? Ma oblig sa stau in pat pentru a nu imi indeplini responsabilitatile la munca sau in familie?
Am o incredere scazuta in mine, ma las influentat de ceilalti si poate  chiar invadat.
Virusul gripal se infiltreaza in corpul meu, deoarece sistemul meu imunitar este „slabit” de „slaba” mea stima fata de mine.
Sunt intr-o situatie in care ma opun, deoarece fac eforturi mari in viata de zi cu zi si am nevoie sa ma odihnesc.
Gripa poate aparea, de asemenea, intr-o situatie in care am trait o mare dezamagire, o deceptie sau o frustrare care ma determina sa nu mai simt ceea ce se intampla in jurul meu (am nasul congestionat) sau sa nu mai simt o persoana si am o respiratie dificila.
Totusi, febra imi elibereaza corpul de toxinele care nu mai au cum sa iasa altfel.
Accept sa-mi exprim emotiile si sa las sa-mi curga lacrimile pentru a-mi decongestiona intregul corp si pentru a lasa armonia sa se instaleze.
(sursa -carte- Marele dictionar al bolilor si afectiunilor – J.Martel)

Sa va fie de folos oameni frumosi!

Psiholog Psihoterapeut Recatej Luana Luminita

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii se accepta fara jigniri, fara atac la persoana, combateti (sau sustineti) ideea in sine, cu argumente pertinente intr-un mod constructiv, sa lasam ideile sa se bata intre ele in baza unor argumente solide ce corespund realitatii nu fictiunii, sau unor dogme primitive si perimate.
Multumesc pentru intelegere.