Kathy Juline : In viziunea dumneavoastră despre un Nou Pământ, scopul vieţii implică ceea ce numiţi „acţiune trează”. Ce vreţi să spuneţi cu asta?
Răspuns: Cei mai mulţi oameni
tratează momentul prezent ca şi cum ar fi
un obstacol pe care trebuie să-l depăşească. Deoarece
momentul prezent este însăşi Viaţa, acesta este un mod
nebunesc de a trăi. In „acţiunea trează” există o completă aliniere
internă cu momentul prezent şi cu ceea ce
faci chiar acum. Atunci, „a face” nu este în primul rând un mijloc îndreptat către un scop,
ci o deschidere pentru ca să vină în această lume conştiinţa. A te
alinia pe tine însuţi cu Acum înseamnă a te alinia
cu scopul universal, scopul întregului. Care este
acesta? Naşterea şi înflorirea conştiinţei. Apoi, întregul te îndrumă în tot ceea ce
gândeşti şi faci. Aşa cum am
explicat în „Un Nou Pământ”, acţiunea trează se manifestă în trei
moduri, în funcţie de circumstanţele şi natura
activităţii. Acestea sunt acceptarea, bucuria şi entuziasmul
(fiecare reprezentând o frecvenţă de vibraţie specifică a conştiinţei) . Dacă în ceea ce
faceţi nu există niciuna dintre ele,
atunci nu sunteţi aliniat cu scopul universal. Creaţi nefericire,
adică suferinţă, într-o formă sau alta. Un
mod de a defini ego-ul este, pur şi simplu, acesta: o
relaţie disfuncţională cu momentul
prezent. Ceea ce numesc “Un Nou Pământ ” – formele
exterioare create prin acţiunea trează – se ridică pe
masură ce mai mulţi oameni îşi dau seama că scopul lor
este să-i permită conştiinţei să iasă la lumină, prin tot
ceea ce fac.
I: Credeţi că omenirea
este gata pentru această transformare?
R: DA. Văd semne că deja asta se
întâmplă. Pentru
prima oară pe planeta noastră există o trezire la
scară mare. De ce nu? Dacă acum nu va
exista o schimbare în conştiinţa umană, atunci ne
vom distruge pe noi şi, probabil, şi planeta.
Nebunia minţii egoiste colective, amplificată de ştiinţă şi tehnologie,
aduce rapid specia noastră pe marginea prăpastiei. Evoluţie sau moarte – acum asta
este singura noastră alegere. Luând în considerare
doar lumea occidentală, estimez că aproape 10%
din oamenii din America de Nord şi ţările din
Vestul Europei se trezesc. Probabil că asta reprezintă o masă critică suficientă pentru a
crea un Nou Pământ. Deci,
transformarea conştiinţei se petrece
cu adevărat, deşi asta nu
apare la ştirile de seară. Dacă se petrece
suficient de rapid? Acum, eu sper în viitorul omenirii
mult mai mult decât atunci când am scris „Puterea
prezentului”. De fapt, de aceea am scris cartea: nu eram sigur că omenirea va
supravieţui. Acum simt diferit. Văd multe
motive ca să fiu încrezător.
I: Spuneţi, în noua carte, că, pentru ca omenirea să facă această transformare, e nevoie să existe o schimbare
de la conştienţa obiectelor la cea a
spaţiului. Ne puteţi explica acest lucru?
R: Spun că văd ivirea conştienţei spaţiului ca
viitoarea treaptă în evoluţia omenirii.
Prin conştienţa spaţiului înţeleg că, pe langă a fi pe deplin
conştienţi (de percepţiile simţurilor, de gândurile, de
emoţiile şi de tot ceea ce se
petrece în vieţile noastre),
există în acelaşi timp şi un curent
subtil de conştienţă sau Prezenţă, ce operează în noi. Asta
implică nu numai că suntem conştienţi de lucruri,
precum obiectele şi oamenii din jurul nostru, ci şi că, în acelaşi timp,
suntem conştienţi că suntem conştienţi. Suntem conştienţi de
atemporalul EU SUNT, fără de care nu
ar exista lumea. Putem percepe o linişte interioară alertă, în profunzime,
în timp ce lucrurile se petrec la suprafaţă. Aceasta
este nelimitatul. Aceasta este adevărata inteligenţă. Dacă în vieţile noastre
ar exista doar conştienţa obiectelor,
am rămâne prinşi în capcana
limitării, a formei, care creează o aparenţă de separare.
Intotdeauna încercăm să schimbăm forma sau să-i rezistăm, într-un fel
sau altul. Cautăm salvarea în lumea
formei. Dar, când suntem conştienţi de conştienţa spaţiului, conştienţi că suntem conştienţi, suntem
eliberaţi de identificarea cu forma, care este
ego-ul, şi atunci se ridică în noi un simţ al unităţii cu Totul
şi cu Sursa.
I: Astfel, ataşamentul şi lupta sunt eliberate.
R: Aşa este,
deoarece în conştienţa spaţiului nu
există viitor, şi nici
trecut. Există doar prezentul, şi acesta este
întotdeauna liber. Asta este ceea ce budiştii numesc
„vid” şi Iisus numeşte
„plenitudinea vieţii”. E acelaşi lucru, mai
degrabă non-lucru. Deoarece este o deschidere
în dimensiunea verticală, care nu are
limită, prezentul nu este niciodată limitat sau
plin de probleme. Pentru a supravieţui, problemele au
nevoie de timp, adică de trecut şi de viitor.
Pe de altă parte, dacă lăsăm atenţia noastră să se deplaseze
către trecut sau viitor, funcţionăm în dimensiunea
orizontală, iar asta duce la o diferenţiere extinsă a formelor,
ce derivă din construcţiile
ego-ului. Intrarea în dimensiunea
verticală necesită un grad mai înalt de
Prezenţă. Prezentul trebuie să fie principalul
punct de concentrare a atenţiei noastre. Bineînţeles că, pentru a
funcţiona, avem nevoie de conceptul de timp, de exemplu pentru
a pregăti acest interviu. Esenţa este să nu fim limitaţi doar la
această dimensiune. Ridicarea
conştienţei spaţiului – o
schimbare de la conştienţa orizontală către cea
verticală – este următoarea treaptă în evoluţia omenirii şi se petrece
din ce în ce mai mult, pe măsură ce conştienţa noastră rămâne în momentul
prezent.
I: Puteţi să ne sugeraţi unele moduri de a rămâne atenţi în prezent?
R: Un lucru pe
care îl putem face este să observăm micile
lucruri din jurul nostru, fiind atenţi la detalii precum păsările din
copaci, florile din grădini – doar observaţi frumuseţea peste tot,
chiar şi în lucrurile
cele mai mici. A observa lucruri aparent nesemnificative necesită atenţie vigilentă. Aceasta
este cheia. Este nelimitatul. Este chiar conştienţa. O altă practică utilă este să ne observăm respiraţia şi să respirăm conştient. Dacă ne observăm respiraţia, nu putem
să ne gândim la altceva în acelaşi timp. Atenţia noastră este în momentul
prezent, nu asupra grijilor trecute sau a planurilor de viitor. Doar respirăm, nu gândim.
Deoarece practicarea meditaţiei respiraţiei ne scoate
din activitatea de gândire, ea este un mod
eficient de trezire. De fapt, deoarece respiraţia nu are o
formă proprie, ea a fost în mod tradiţional
echivalată cu spiritul, cu Viaţa Unică fără formă. In limba
germană, cuvântul „atmen”
înseamnă „a
respira” şi derivă din „atman”,
care în sanscrită se referă la esenţa noastră interioară cea mai
profundă sau Sinele nostru universal.
I: De ce este de dorit să eliberăm mintea de gândire?
R: Gândirea sau,
mai precis, identificarea cu gândirea naşte şi menţine ego-ul,
care, mai ales în societatea noastră occidentală, se află în afara
controlului. Ego-ul crede că este real şi încearcă din greu să-şi menţină supremaţia. Stările negative
ale minţii, cum ar fi furia, resentimentul,
frica, invidia, gelozia, sunt produse ale ego-ului. Când ego-ul
este cel ce controlează, aceste stări ne apar ca
fiind justificate şi, de asemenea, ca
fiind cauzate de unii factori externi. De obicei, o altă persoană este vinovată de aceste
sentimente. Totuşi, adevărata lor cauză nu se află în conţinutul vieţii noastre,
ci chiar în structura minţii egoiste.
Aceasta are nevoie de inamici, deoarece îşi defineşte propria
identitate prin separare şi, astfel, pune
accentul pe „diferitul” celorlalti. Din acest motiv, a lăsa ego-ul să controleze
duce, în cele din urmă, la violenţă, luptă şi război. Asta e
nebunie, dar ego-ul nu vede lucrurile în acest mod. Filmul „O minte minunată – A Beautiful Mind” exprimă clar cum mintea
ne poate amăgi dacă nu suntem conştienţi că ne controlează. Este
povestea adevărată a unui om
care e un geniu, dar care este nebun – în acelaşi timp. Cei
ce privesc filmul nu ştiu că este nebun până când şi el îşi dă seama de
asta, pe măsură ce povestea
se desfăşoară. Filmul
subliniază că, atunci când devenim
conştienţi de mintea noastră, nu ne mai identificăm cu ea. S-a
ivit o nouă dimensiune a conştienţei. Nebunia
se datorează gândirii fără conştienţă, iar gândirea fără prezenţa conştientă este modul în care ego-ul
ne ţine prinşi.
I: Sugeraţi să schimbăm doar conţinutul gândurilor noastre, îndepărtându- l de negativitate, sau mai degrabă să încetăm activitatea de gândire?
R: Cu siguranţă că gândirea
pozitivă este de preferat celei negative. Dar
a fi în conştiinţa momentului
prezent şi a practica conştienţa Prezenţei Divine este ceea ce Iisus
spunea in Predica de pe Munte: „Nu luaţi gândul drept viaţa voastră”. Din această „stare
de Fiinţare” se naşte o mare
creativitate. Indemnul „Schimbă-ţi gândirea!” poate fi înţeles cu adevărat ca spunându-ne să încetăm activitatea
mentală constant agitată, ce este
repetitivă, inutilă şi adesea
negativă. In loc să gândim
permanent, devenim tăcuţi şi liniştiţi şi devenim conştienţi că suntem conştienţi. Aceasta
este realizarea lui EU SUNT,
realizarea Fiinţei, identitatea esenţei noastre. Când suntem înrădăcinaţi în aceasta, gândirea devine
slujitorul conştienţei, mai
degrabă decât o activitate
de auto(ego)servire. Gândirea devine
creatoare, plină de forţă.
I: Vorbiţi în carte despre corpul-durere, atât cel personal, cât şi cel colectiv. Ce înţelegeţi prin acesta?
R:
Corpul-durere este termenul meu pentru acumularea unor vechi dureri emoţionale, pe
care aproape toţi oamenii le poartă în câmpul lor
energetic. Il văd ca o entitate psihică semiautonomă. El constă din emoţii negative
care nu au fost privite în faţă, acceptate şi apoi
eliberate în momentul în care au apărut. Aceste
emoţii negative lasă un reziduu
de durere emoţională, care este înmagazinat în celulele
corpului nostru. De asemenea, există un
corp-durere colectiv, ce conţine suferinţa nenumăratelor fiinţe umane, de
acum şi din toată istoria
noastră. Corpul-durere are o etapă inactivă şi una activă. Periodic,
el devine activ şi atunci caută mai multă suferinţă pentru a se
hrăni. Dacă nu sunteţi absolut
prezenţi, vă acaparează mintea şi se hrăneşte cu gândirea
negativă şi experienţele negative
trăite, dramele din relaţiile voastre.
Aşa s-a perpetuat de-a lungul istoriei umane. Un alt mod de
a descrie corpul-durere este acesta: dependenţa de nefericire.
I: Puteţi să ne sugeraţi o modalitate de a elimina corpul-durere?
R: Il eliberăm tăind legătura dintre
el şi procesele de gândire, astfel
încât să nu-l mai hrănim cu gândirea noastră. Orice gând negativ
are o frecvenţă similară cu
corpul-durere şi astfel îl hrăneşte. El nu se
poate hrăni cu gânduri
pozitive. Atunci când acesta nu mai
conduce dialogul intern al gândirii noastre necontrolate,
devenim direct conştienţi de el. Simţim emoţia în corpul
nostru şi aducem atenţia către ea –
Lumina conştienţei. Atunci,
vechea emoţie este transformată în conştiinţă, în acelaşi fel în care un foc
transformă totul în el însuşi. Astfel,
dez-identificarea de emoţie şi simpla
prezenţă în momentul de Acum
este modul de a opri ciclul de recreare constantă a experienţelor
dureroase.
I: Frica pare că se află în spatele celor mai multe dintre emoţiile negative. Cum poate fi ea eliberată? Vorbiţi de un proces de dez identificare. Cum funcţionează acesta?
R: Frica se naşte prin identificarea
cu forma: o posesiune materială, un corp fizic, un
rol social, o imagine de sine, un gând, o emoţie. Se naşte din neconştientizarea
dimensiunii interioare fără formă a conştiinţei sau
spiritului, care este esenţa a cine sunteţi. Sunteţi prinşi în conştienţa obiectelor,
neconştientizând
dimensiunea de spaţiu interior, care
este el însuşi libertate
adevarată. Orice gând de frică se referă la viitor, la
ceva care trebuie sau poate să se întâmple. Cei mai
mulţi oameni sunt familiarizaţi cu „filmele
mentale” care cauzează stres şi anxietate şi îi ţin treji
noaptea, în timp ce corpul stă întins într-un pat
cald şi confortabil. In momentul în care
recunoaşteţi un gând de frică drept ceea
ce este, adică o activitate mentală inutilă şi
autodistructivă, începeţi să vă dez-identificaţi de el.
Atunci Conştienţa sau Prezenţa preiau
controlul. Nu spun că nu mai gândiţi, ci că nu mai
confundaţi gândirea cu
cine sunteţi cu adevărat. Gândirea devine
înrădăcinată în conştienţă, mai degrabă decât să fie autonomă şi să-şi servească sieşi, adică ego-ului.
Fiecare corp-durere conţine foarte multă frică, deoarece
frica este emoţia negativă primordială. Cum lucrăm cu asta?
Din nou, recunoaşteţi corpul-durere
ca fiind o acumulare de emoţii vechi. De îndată ce aţi recunoscut
asta, el nu mai poate să vă preia
mintea, să se hrănească cu gândurile
voastre negative şi să controleze
dialogul vostru interior şi ceea ce spuneţi şi faceţi. De îndată ce s-a
ivit corpul-durere, nu vă luptaţi cu el sau
nu-i opuneţi rezistenţă. El este parte
a calităţii de a fi a momentului prezent, cu
care întotdeauna trebuie să fiţi în aliniere
interioară. Astfel, îi permiteţi să fie acolo.
Dacă nu mai hrăniţi
corpul-durere, acesta îşi pierde încărcătura
energetică, iar emoţia negativă trece
printr-o transmutare.
I: In cartea dumneavoastră vorbiţi de dorinţa neîncetată a ego-ului şi de nevoia sa insaţiabilă de mai mult. Totuşi, anumite lucruri pe care le dorim nu ar putea fi considerate valoroase,
precum dorinţa de a deveni o persoană mai bună?
R: Dorinţa de a deveni
o persoană mai bună se referă adesea la a
vrea să îmbunătăţesc modul în care mă simt pe mine
însumi, mă văd pe mine sau
cum sunt privit de ceilalţi. Are de-a face cu
crearea imaginii mentale, adică a ego-ului. Bineînţeles că asta include
dorinţa de a deveni iluminat sau spiritual. Trezirea
sau realizarea spirituală este
descoperirea că nu trebuie să-ţi mai adaugi nimic
pentru a fi pe deplin tu însuţi. Nu e
nevoie să încerci să devii bun,
ci să-i permiţi bunătăţii, care este
în tine, inerentă Fiinţei tale şi inseparabilă de cine eşti, să iasă la lumină.
I: Spuneţi că, pe masură ce oamenii se trezesc la sinele lor adevărat şi la scopul vieţii lor, se creează un Nou Pământ. Cum arată acesta?
R: Nu doresc să speculez
referitor la caracteristicile Noului Pământ, dar, orice
este, ar fi o manifestare exterioară a Noului
Rai, tărâmul interior
al conştiinţei. El se va
ridica din conştiinţa trezită, care este
nelimitată şi liberă de iluziile
ego-ului. In Biblie se găsesc indicii despre
cum va fi Noul Pământ. De exemplu,
se spune că „lupul
va sălăşlui cu mielul”. Un mod de
a înţelege asta este că ceea ce percepem
ca realitate exterioară e una cu conştiinţa umană colectivă şi o reflexie
a acesteia. Astfel, o schimbare în conştiinţă va schimba
nu numai lumea pe care o creăm, ci şi întregul nostru
mod de percepere a realităţii. Pe măsură ce oamenii
se trezesc din visul identificării cu forma, conştiinţa poate începe să creeze forme
fără să se piardă pe sine în ele. Este
realizată adevarata esenţă a cine este
fiecare dintre noi. Venirea unui Nou Rai şi a unui Nou
Pământ, prezisă atât în Vechiul, cât şi în Noul Testament,
este o metafora potrivită pentru această schimbare în conştiinţă. Totuşi, această schimbare nu
reprezintă o stare viitoare care trebuie
să fie realizată sau în care
trebuie să credem. Chiar în acest
moment se naşte, în fiecare
dintre noi, un Nou Rai şi un Nou Pământ.
Deci, trezirea la scopul vieţii voastre nu
este să încercăm să privim spre
viitor şi să aşteptăm acolo împlinirea, ci
să rămânem în moment,
permiţându-i ego-ului să se dizolve. Scopul intern al vieţii noastre este fundamental şi scopul nostru interior este să ne
trezim, să fim conştienţi. In orice
facem, starea noastră de conştienţă este
factorul fundamental.
- Eckhart Tolle
– din cartea Un Nou Pământ
Drum drept spre Lumină !
Sursa:
http://burebista2012.blogspot.ro/2015/11/eckhart-tolle-noul-pamant-interviu.html
DA DAR E GREU SA SCAPAM DE LUCRURI NEGATIVE SI SA GANDIM NUMAI LA BINE VIATA E UN STRES
RăspundețiȘtergere